rs125_2017_z5

Aprilia RS 125

Aprilia RS125 to od lat symbol sportowego ducha i punkt odniesienia dla młodych adeptów wyścigów motocyklowych. Motocykl zrodzony ze sportowych tradycji marki, gotowy dostarczać niezapomniane wrażenia. Agresywna stylistyka, dynamiczny silnik i lekka, zwinna konstrukcja zapewniają osiągi na najwyższym poziomie w swojej klasie.

Gdzie Kupić?
Aprilia RS 125

Motocykl młodych mistrzów!

Aprilia RS125 to sportowy motocykl, przeznaczony głównie dla początkujących kierowców, którzy chcą szlifować swoje umiejętności szybkiej i efektywnej jazdy na torze i na drogach. O tym, jak dobrze maszyny z Noale sprawdzają się w tej roli, świadczy długa lista nazwisk wybitnych zawodników, którzy swoje pierwsze zwycięstwa odnosili na Apriliach z serii RS, RSV, RSW i RSA, o pojemnościach 125-250 cm3. Są na niej m.in. Biaggi, Rossi, Melandri, Stoner, Lorenzo i Simoncelli.

Od strony technicznej nie ma tu żadnych kompromisów, których spodziewalibyśmy się w klasie 125. Nowoczesny i dynamiczny silnik o mocy 15 KM, wykorzystujący cały zakres osiągów, przewidzianych przez przepisy dla motocykli 125 cm3, sztywna aluminiowa rama, skuteczne zawieszenie i mocne hamulce – Aprilia RS125 to doskonała platforma przygotowująca do jazdy na dużych maszynach sportowych. Motocykl ten doskonale sprawdza się również jako codzienny środek transportu na zatłoczonych ulicach.

Stylistyka RS125 czerpie inspiracje z kształtów i kolorystyki swojego flagowego kuzyna, czyli modelu RSV4. Zapożyczono z niego również drapieżny i oryginalny schemat potrójnej przedniej lampy, tak charakterystycznej dla sportowego ducha modelu RSV4. Ergonomiczna, bardzo sportowa pozycja jeźdźca zapewnia doskonałą aerodynamikę.

Eleganckie owiewki w dwóch oryginalnych malowaniach (Silver Speed oraz Black Speed) wzbogacone są w wielką literę „a” na czerwonym tle, która symbolizuje sportowe aspiracje, wzorując się na motocyklach z Noale ścigających się w najwyższych klasach na całym świecie.

Silnik:

Najnowsza generacja Aprilii RS 125 napędzana jest w czterosuwowym, jednocylindrowym, chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 125cm3, wyposażonym we wtrysk paliwa. Lekka i kompaktowa konstrukcja oddaje moc i moment obrotowy w bardzo efektowny, ale zarazem efektywny sposób, a przy okazji spełnia surowe normy emisji spalin EURO 4.

Dla jeszcze bardziej wymagających użytkowników, 6-biegowa skrzynia modelu RS125 wyposażona jest w interfejs przygotowany do instalacji dodatkowego systemu Quick Shift. Znane z większości sportowych motocykli Aprilii, zaczerpnięte prosto z toru rozwiązanie pozwala na zmianę biegu na wyższy bez konieczności wciskania sprzęgła oraz bez „odpuszczania” manetki gazu! Pozwoli to osiągać jeszcze lepsze rezultaty.

Podwozie:

Wzmacniana, odlewana rama z aluminium połączona jest z asymetrycznym wahaczem i centralnym amortyzatorem, zapewniającym skok tylnego zawieszenia 120 mm. Z przodu pracuje odwrócony widelec o średnicy rur 41 mm i skoku 110 mm. Układ ten zapewnia dużą sztywność i stabilność zarówno w czasie jazdy na wprost, jak też w czasie pokonywania zakrętów. RS125 toczy się na lekkich, odlewanych kołach 17”, przystosowanych do montażu opon bezdętkowych.

Za bezpieczeństwo podczas hamowania odpowiada pojedyncza tarcza o średnicy aż 300 mm z 4-tłoczkowym zaciskiem z przodu oraz tarcza o średnicy 218 mm i zaciskiem z pojedynczym tłoczkiem z tyłu. Nad całością czuwa jednokanałowy ABS oraz system „Anti Roll Over Protection”, dzięki któremu podczas bardzo mocnego hamowania motocykl nie „przewinie” się przez przednie koło.

Systemy:

Jak każdy nowoczesny motocykl, Aprilia RS125 wyposażona jest w zestaw elektroniki pokładowej. Jego najważniejsze elementy to układ wtryskowy renomowanej firmy Magneti Marelli oraz jednokanałowy ABS, zwiększający bezpieczeństwo w czasie hamowania. Komplet wskaźników w kokpicie składa się z analogowego obrotomierza i elektronicznego wyświetlacza pozostałych parametrów, podświetlanego na intensywny czerwony kolor.

Dane techniczne

  • Silnik:
    • Jednocylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą, DOHC, wtrysk paliwa
  • Pojemność:
    • 124,2 cm3
  • Waga z płynami:
    • 134 kg
  • Średnica x skok tłoka
    • 58 x 47 mm
  • Smarowanie:
    • Mokra miska olejowa
  • Skrzynia biegów:
    • 6-cio biegowa
  • Sprzęgło:
    • Wielotarczowe w kąpieli olejowej
  • Rama:
    • Aluminiowa rama obwodowa
  • Zawieszenie:
    • Przód:
      • Upside-down o średnicy 41mm, 110 mm skoku
    • Tył:
      • Asymetryczny wahacz z pojedynczym amortyzatorem, skok 120 mm
  • Hamulce Przód:
    • Tarcza ze stali nierdzewnej o średnicy 300 mm z promieniowym 4 tłokowym zaciskiem
  • Hamulce Tył:
    • Tarcza ze stali nierdzewnej o średnicy 218 mm z 1-tłokowym zaciskiem
  • Opony:
    • Przód 100/80 ZR 17
    • Tył 130/70 ZR 17
  • Rozstaw Osi:
    • 1 353 mm
  • Długość:
    • 1 968 mm
  • Szerokość:
    • 760 mm
  • Wysokość siodła:
    • 820 mm
  • Zbiornik paliwa:
    • 14,5 l (3,5 l rezerwy)
  • Emisja CO2:
    • Norma EURO 4
  • Systemy wspomagania jazdy:
    • Jednokanałowy system Bosch ABS