gallery4

Aprilia RS 50

Motocykle z rodziny Aprilia RS to od lat symbol sportowego ducha i punkt odniesienia dla młodych adeptów wyścigów. Maszyny zrodzone ze sportowych tradycji marki, gotowe dostarczać niezapomniane wrażenia.

Agresywna stylistyka, dynamiczny silnik i lekka, zwinna konstrukcja zapewniają osiągi na najwyższym poziomie. RS50 to niekwestionowany król w klasie sportowych motorowerów.

Gdzie Kupić?
Aprilia RS 50

Początek sportowej przygody!

Aprilia RS50 to sportowy motorower, przeznaczony dla najmłodszych fanów wyścigów motocyklowych, którzy od samego początku mają wysokie wymagania wobec swoich pojazdów. O tym, jak dobrze maszyny z Noale sprawdzają się w tej roli, świadczy długa lista nazwisk wybitnych zawodników, którzy swoje pierwsze zwycięstwa odnosili na Apriliach z serii RS, RSV, RSW i RSA. Są na niej m.in. Biaggi, Rossi, Melandri, Stoner, Lorenzo i Simoncelli.

Od strony technicznej RS50 to prawdziwy majstersztyk w swojej klasie. Jego napęd to nowoczesny dwusuw o pojemności 50 cm3, chłodzony cieczą. RS50 całe podwozie – sztywną aluminiową ramę, skuteczne zawieszenie i mocne hamulce – dzieli z mocniejszym modelem RS125. Jest to doskonała platforma przygotowująca do jazdy na coraz większych maszynach sportowych. Motorower ten doskonale sprawdza się również jako codzienny środek transportu na zatłoczonych ulicach.

Stylistyka RS50 czerpie inspiracje z kształtów i kolorystyki swojego flagowego kuzyna, czyli modelu RSV4. Zapożyczono z niego również drapieżny i oryginalny schemat potrójnej przedniej lampy, tak charakterystycznej dla sportowego ducha modelu RSV4. Ergonomiczna, bardzo sportowa pozycja jeźdźca zapewnia doskonałą aerodynamikę.

Eleganckie owiewki w dwóch oryginalnych malowaniach (Silver Speed oraz Black Speed) wzbogacone są w wielką literę „a” na czerwonym tle, która symbolizuje sportowe aspiracje, wzorując się na motocyklach z Noale ścigających się w najwyższych klasach na całym świecie.

Silnik:

Aprilia RS50 napędzana jest dwusuwowym silnikiem jednocylindrowym o pojemności 50 cm3, chłodzonym cieczą. Jest to nowoczesna, dynamiczna i czysta jednostka, spełniająca wymogi normy emisji spalin Euro 4.

Podwozie:

Wzmacniana, odlewana rama z aluminium połączona jest z asymetrycznym wahaczem i centralnym amortyzatorem, zapewniającym skok tylnego zawieszenia 120 mm. Z przodu pracuje odwrócony widelec o średnicy rur 40 mm i skoku 110 mm. Układ ten zapewnia dużą sztywność i stabilność zarówno w czasie jazdy na wprost, jak też w czasie pokonywania zakrętów. RS50 toczy się na lekkich, odlewanych kołach 17”, przystosowanych do montażu opon bezdętkowych.

Za bezpieczeństwo podczas hamowania odpowiada pojedyncza tarcza o średnicy aż 300 mm z 4-tłoczkowym zaciskiem z przodu oraz tarcza o średnicy 218 mm i zaciskiem z pojedynczym tłoczkiem z tyłu.

Systemy:

Komplet wskaźników w kokpicie składa się z analogowego obrotomierza i elektronicznego wyświetlacza pozostałych parametrów, podświetlanego na intensywny czerwony kolor.
ienić RS50 z jednoosobowej wersji na dwuosobową bez odkręcania śrubek – po prostu przekładając siedzenie.

Dane techniczne

  • Silnik
    • Jednocylindrowy, 2-suwowy, chłodzony cieczą
  • Pojemność
    • 50 cm3
  • Waga z płynami
    • 132 kg
  • Skrzynia biegów
    • 6-cio biegowa
  • Rama
    • Aluminiowa rama obwodowa
  • Zawieszenie
    • Przód: Widelec Upside-down o średnicy 40mm, 110 mm skoku
    • Tył: Wahacz asymetryczny. Pojedynczy amortyzator. Skok 120 mm
  • Hamulce
    • Przód: Tarcza ze stali nierdzewnej o średnicy 300 mm z zaciskiem czterotłoczkowym
    • Tył: Tarcza ze stali nierdzewnej o średnicy 218 mm z zaciskiem jednotłoczkowym
  • Opony
    • Przód: 100/80 ZR 17
    • Tył: 130/70 ZR 17
  • Wysokość siodła
    • 820 mm
  • Zbiornik paliwa
    • 14,5 l (4 l rezerwy)
  • Spalanie
    • 2,49 l /100km
  • Emisja CO2
    • 58 g/km