07_tuono125_latdx

Aprilia Tuono 125

Aprilia Tuono 125 Tuono to agresywny naked, wzorowany na rasowym i charyzmatycznym modelu Tuono V4 1100. Jest to ucieleśnienie supersportowego motocykla, pozbawionego jedynie owiewek, zgodnie z kanonem maszyn typu streetfighter.

Sprzęt z wyjątkowo mocnym charakterem, dostarczającym doznania i osiągi z najwyższej półki. Ten zaprojektowany, rozwijany i zbudowany we Włoszech motocykl pełen emocji ma jedno zadanie: być liderem w segmencie maszyn dla młodych motocyklistów.

Gdzie Kupić?

Aprilia Tuono 125

 

Aprilia Tuono 125 – Streetfighter dla młodszych wojowników!

Agresywna sylwetka, sportowy charakter i mała waga w połączeniu z unikatowym, zapadającym w pamięć stylem, to prawdziwy obraz nowego Tuono 125. Wszystko to poparte najnowocześniejszą technologią i doświadczeniem zdobywanym przez lata w klasie sportowych maszyn klasy 125. Bazą techniczną dla Tuono 125 jest bowiem znakomity model sportowy RS125.

Od strony technicznej nie ma tu żadnych kompromisów, których spodziewalibyśmy się w klasie 125. Nowoczesny i dynamiczny silnik o mocy 15 KM, wykorzystujący cały zakres osiągów, przewidzianych przez przepisy dla motocykli 125 cm3, sztywna aluminiowa rama, skuteczne zawieszenie i mocne hamulce – Aprilia Tuono 125 to doskonałe narzędzie w ruchu miejskim, generator frajdy na krętych drogach oraz bardzo dobry motocykl do stawiania pierwszych kroków na torze.

Stylistyka Tuono czerpie inspiracje z kształtów i kolorystyki swojego większego mentora, czyli modelu Tuono V4 1100. Dzięki uwzględnieniu tak charakterystycznych elementów, jak przednia, potrójna lampa i doskonale dobrane proporcje, motocykl bardzo przypomina większe maszyny i może zmylić niejednego obserwatora. W odróżnieniu jednak od modelu RS125, Tuono ma o wiele wygodniejszą, mniej sportową pozycję zapewniającą komfort podczas dłuższych tras. Idealnie wyprofilowana kanapa ma również za zadanie zadbać o wygodę dla pasażera.

Przestrzeń bagażowa pod kanapą może pomieścić urządzenie mobilne o przekątnej ekranu do 6”, umieszczono w niej również wygodne gniazdo USB do ładowania. Zbiornik paliwa o pojemności 14,5 litra zapewnia bardzo duży zasięg między tankowaniami.

Aprilia Tuono 125 dostępna jest w trzech wersjach kolorystycznych: Silver Energy, Red Energy oraz Dark Energy. Od modelu RS125, z którym dzieli silnik i podwozie, odróżnia ją również wahacz malowany na czarno.

Silnik:

Aprilia Tuono 125 napędzana jest w czterosuwowym, jednocylindrowym, chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 125cm3, wyposażonym we wtrysk paliwa. Lekka i kompaktowa konstrukcja oddaje moc i moment obrotowy w bardzo efektowny, ale zarazem efektywny sposób, a przy okazji spełnia surowe normy emisji spalin EURO 4.

Dla jeszcze bardziej wymagających użytkowników, 6-biegowa skrzynia modelu Tuono 125 wyposażona jest w interfejs przygotowany do instalacji dodatkowego systemu Quick Shift. Znane z większości sportowych motocykli Aprilii, zaczerpnięte prosto z toru rozwiązanie pozwala na zmianę biegu na wyższy bez konieczności wciskania sprzęgła oraz bez „odpuszczania” manetki gazu! Pozwoli to osiągać jeszcze lepsze rezultaty.

Podwozie:

Wzmacniana, odlewana rama z aluminium połączona jest z asymetrycznym wahaczem i centralnym amortyzatorem, zapewniającym skok tylnego zawieszenia 120 mm. Z przodu pracuje odwrócony widelec o średnicy rur 40 mm i skoku 110 mm. Układ ten zapewnia dużą sztywność i stabilność zarówno w czasie jazdy na wprost, jak też w czasie pokonywania zakrętów. Tuono 125 toczy się na lekkich, odlewanych kołach 17”, przystosowanych do montażu opon bezdętkowych.

Za bezpieczeństwo podczas hamowania odpowiada pojedyncza tarcza o średnicy aż 300 mm z 4-tłoczkowym zaciskiem z przodu oraz tarcza o średnicy 218 mm i zaciskiem z pojedynczym tłoczkiem z tyłu. Nad całością czuwa jednokanałowy ABS.

Systemy:

Jak każdy nowoczesny motocykl, Aprilia RS125 wyposażona jest w zestaw elektroniki pokładowej. Jego najważniejsze elementy to układ wtryskowy renomowanej firmy Magneti Marelli oraz jednokanałowy ABS, zwiększający bezpieczeństwo w czasie hamowania. Komplet ultralekkich wskaźników w kokpicie składa się z analogowego obrotomierza i elektronicznego wyświetlacza pozostałych parametrów, takich jak prędkość, przebieg całkowity i dwa przebiegi dzienne, oraz temperatura cieczy chłodzącej. Możliwy jest również montaż akcesoryjnego modułu AMP ECU, umożliwiającego połączenie ze smartfonem.

Dane techniczne

  • Silnik jednocylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą z wtryskiem paliwa, DOHC
  • Pojemność 124,2 cm3
  • Waga z płynami 134 kg
  • Średnica x skok tłoka 58 x 47 mm
  • Smarowanie – Mokra miska olejowa
  • Skrzynia biegów 6-cio stopniowa
  • Sprzęgło Wielotarczowe w kąpieli olejowej
  • Rama: Aluminiowa rama obwodowa
  • Zawieszenie
    • Przód: Upside-down o średnicy 40mm, 110 mm skoku
    • Tył: Asymetryczny wahacz z pojedynczym amortyzatorem, skok 120 mm
  • Hamulce:
    • Przód: Tarcza ze stali nierdzewnej o średnicy 300 mm z promieniowym 4 tłokowym zaciskiem
    • Tył: Tarcza ze stali nierdzewnej o średnicy 218 mm z 1-tłokowym zaciskiem
  • Opony:
    • Przód 100/80 ZR 17
    • Tył130/70 ZR 17
  • Rozstaw Osi – 1 353 mm
  • Długość – 1 968 mm
  • Szerokość – 835 mm
  • Wysokość siodła – 810 mm
  • Zbiornik paliwa- 14,5 l (3,5 l rezerwy)
  • Emisja CO2 – Norma EURO 4
  • Systemy wspomagania jazdy
    • Jednokanałowy system Bosch ABS