06-rsv4-1000-rr

Aprilia RSV4 RR

Aprilia RSV4 1000 RR dysponuje rozwiązaniami technicznymi z najwyższej półki. Ten rasowy superbike dostarcza kierowcy osiągi i odczucia godne prawdziwej „wyścigowej repliki”. Wersja RR wyposażona jest w litrowy silnik V4 o mocy 201 KM. Motocykl dostępny jest w dwóch atrakcyjnych wersjach malowania.

Dla najbardziej wymagających motocyklistów Aprilia przygotowała specjalną wersję „Track Kit”, wyposażoną w pakiet wysokiej jakości akcesoryjnych komponentów poprawiających szereg parametrów motocykla – masę, aerodynamikę, prowadzenie oraz, co równie ważne, wygląd.

Gdzie Kupić?
Aprilia RSV4 RR

Aprilia RSV4 1000 RR – zaprojektowana dla profesjonalistów, zbudowana dla motocyklistów

Jednomyślnie oklaskiwany przez specjalistów i poszukiwany przez pasjonatów na całym świecie. RSV4 zawsze był niekwestionowanym liderem segmentu superbike i punktem odniesienia dla sportowego charakteru i osiągów. To również przykład tego, co można zyskać, wykorzystując cenne doświadczenie wyścigowe, zdobyte przez dział Aprilia Racing, posiadający na swoim koncie 54 mistrzowskie tytuły.

Ewolucja RSV4 ciągle trwa i dzięki niej sportowa Aprilia wciąż jest topowym motocyklem w klasie superbike. Jej właściwości, szlifowane na torze, przeniesiono do pojazdu fabrycznego, aby zapewnić każdemu użytkownikowi takie same emocje, jakie dają motocykle wyścigowe.

W przeciwieństwie do modelu Factory, seria RR na rok 2019 nie przeszła aż tak wielkich zmian i kontynuuje rozwiązania zapoczątkowane w poprzedniej wersji. Model RR dostarcza niezapomnianych wrażeń dzięki jednostce V4 o pojemności 999,6 cm3, dysponującej mocą 201KM. Za jakość prowadzenia motocykla odpowiada w pełni regulowane zawieszenie firmy Sachs – widelec, amortyzator centralny oraz amortyzator skrętu.

Aprilia RSV4 1000 RR produkowana jest w dwóch bardzo atrakcyjnych wersjach malowania: Rivazza Grey i Arrabbiata Black, które łączą szary lub czarny motyw z czerwonymi obręczami kół.

Silnik

RSV4 to pierwszy na świecie motocykl produkowany na pełną skalę z wysokowydajną, “wąską” jednostką V4, najbardziej rewolucyjnym i potężnym silnikiem kiedykolwiek zbudowanym przez Aprilię. Główne zalety tego pieca to duża moc, wyjątkowo kompaktowe rozmiary i niska masa, m.in. dzięki zastosowaniu magnezu do budowy głowic cylindrów, obudowy miski olejowej i pokryw zewnętrznych. Wąska architektura układu V4 umożliwiła zbudowanie silnika, który jest wyjątkowo smukły, co pomaga scentralizować masę i uzyskać wyjątkowo wydajne podwozie.

Układ rozrządu wykorzystuje nietypowe rozwiązanie: łańcuch wałka rozrządu napędza tylko wałek rozrządu ssania, który z kolei napędza wałek rozrządu wydechu za pośrednictwem koła zębatego. Pozwoliło to na uzyskanie wyjątkowo kompaktowych głowic, z korzyścią dla konstrukcji ramy, która w RSV4 jest tak zwarta, jak w przypadku motocykla Grand Prix. Skrzynia korbowa wykonana jest jako pojedynczy odlew wraz ze zintegrowanymi aluminiowymi tulejami cylindrów, aby zapewnić maksymalną sztywność i stałą wydajność. Nowa konstrukcja wału korbowego pozwoliła zredukować jego drgania.

Moc i maksymalny moment obrotowy Aprilii RSV4 1000 RR wynoszą odpowiednio 201 KM przy 13000 obr./min i 115 Nm przy 10500 obr / min. Są to wartości, które od dawna wyznaczają najwyższy standard w klasie superbike. Towarzyszy im ponadto niepowtarzalna ścieżka dźwiękowa, którą może wygenerować tylko widlasta czwórka z Noale.

Podwozie

Dzięki bogatym doświadczeniom zdobytym w najwyższych klasach wyścigowych Aprilia znana jest jako jeden z najlepszych producentów podwozi na świecie. Znakiem firmowym maszyn z rodziny RSV4, także poprzednich generacji, jest niespotykanie szeroka paleta możliwych ustawień, dostępna już w wyposażeniu standardowym. Aprilia jest jedynym superbikiem na rynku, w którym kierowca ma możliwość zmiany pozycji silnika w ramie, kąta główki ramy, punktu mocowania wahacza oraz wysokości tylnej części maszyny. Do tego dochodzi oczywiście w pełni regulowane zawieszenie – wszystko jak w profesjonalnych motocyklach wyścigowych.

Dopracowana i sprawdzona struktura ramy Aprilii RSV4 1000 RR pozostała niezmieniona. Składa się ona z kutych i odlewanych elementów aluminiowych, gwarantujących dużą sztywność, a przy tym odpowiednią elastyczność, wpływające na doskonałe prowadzenie motocykla. Ze względu na szerokie możliwości regulacji podwozia na nowo zaprojektowano rozłożenie masy.

Zawieszenie modelu RSV4 1000 RR to dzieło firmy Sachs. Składa się z widelca o średnicy rur 43 mm oraz centralnego amortyzatora, obu z hydrauliczną regulacją, a także z amortyzatora skrętu. Koła motocykla to aluminiowe odlewy, na których zamontowano zaawansowane hamulce Brembo. Korzystają one z nowych, przednich tarcz o grubości 5 mm i średnicy 320 mm, współpracujących z bardzo skutecznymi zaciskami Brembo M50.

W celu uzyskania dalszego wzrostu stabilności, wprowadzono zmiany w konstrukcji wahacza. Jest on teraz sztywniejszy i bardziej odporny na skręcanie. Dzięki temu motocykl trzyma pewną linię przejazdu po zakrętach.

Systemy

W nowoczesnym motocyklu dopieszczona mechanika to nie wszystko. Aprilia RSV4 1000 RR jest również wyposażona w opatentowany zestaw elektronicznych systemów kontroli jazdy APRC (Aprilia Performance Ride Control), precyzyjnie dostrojony do wymogów właśnie tego modelu. Układ jest oparty na module bezwładnościowym, precyzyjnie mierzącym położenie i dynamikę motocykla, a także całkiem nowym systemie Ride-by-Wire, w którym wyeliminowano część zbędnych elementów, zmniejszając jego masę aż o 0,5 kg.

System APRC (Aprilia Performance Ride Control) w standardzie oferuje:

● nową generację systemu kontroli trakcji (ATC – Aprilia Traction Control), który pozwala na 8-mio stopniową regulację w trakcie jazdy, bez konieczności ujmowania gazu
● nową, trzystopniową regulację kontroli unoszenia przedniego koła (AWC – Aprilia Wheelie Control);
● trzystopniowe ustawienie kontroli startu (Aprilia Launch Control) – używane tylko w warunkach torowych;
● udoskonalony system bezsprzęgłowej zmiany biegów, dostępny teraz zarówno z funkcją zmiany biegu na wyższy jak i niższy (AQS – Aprilia Quick Shift + downshift);
● ulepszony system ograniczania prędkości (APL – Aprilia Pit Limiter);
● nowy tempomat (ACC – Aprilia Cruise Control)
● system ABS rozbudowany o zaawansowane funkcje kontroli jazdy podczas hamowania w zakręcie (Bosch Cornering ABS);
● supernowoczesny wyświetlacz TFT

Dane techniczne

  • SILNIK
    • Ułożony wzdłużnie o kącie 65 ° silnik typu V-4, 4-suwowy, chłodzony cieczą, dwa wałki rozrządu (DOHC), cztery zawory na cylinder
  • POJEMNOŚĆ
    • 999,6 cm3
  • WAGA NA SUCHO / GOTOWY DO JAZDY:
    • 180 kg / 204 kg
  • ŚREDNICA X SKOK TŁOKA
    • 78 x 52.3 mm
  • MOC MAKSYMALNA
    • 201 KM (148kW) przy 13,000 obr./min
  • MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY
    • 115 Nm przy 10,500 obr./min
  • SYSTEM PALIWOWY
    • Cztery moduły przepustnic Marelli (48-mm) z ośmioma wtryskiwaczami paliwa zintegrowane z najnowocześniejszym systemem zarządzania Ride-by-Wire. Trzy mapy pracy silnika: Track, Sport, Race
  • ZAPŁON
    • Cyfrowy, elektroniczny układ zapłonowy Magneti Marelli zintegrowany z układem sterowania silnikiem, z jedną świecą zapłonową na cylinder i cewkami typu „stick-coil”
  • SMAROWANIE
    • System mokrej miski olejowej z chłodnicą i dwiema pompami (smarowanie i chłodzenie)
  • SKRZYNIA BIEGÓW
    • 6-biegowa w układzie kasetowym z dźwignią zmiany biegów i elektronicznym systemem Aprilia Quick Shift
  • SPRZĘGŁO
    • Mokre wielotarczowe
  • RAMA
    • Aluminiowa dwubelkowa. Przewidziane regulacje: wysokość silnika, wysokość sworznia wahacza. Amortyzator skrętu Sachs.
  • ZAWIESZENIE PRZEDNIE
    • Widelec firmy Sachs. Pełna regulacja napięcia wstępnego sprężyny oraz hydrauliczna kompresja i tłumienie odbicia. Skok 120 mm.
  • ZAWIESZENIE TYLNE
    • Wahacz aluminiowy podwójnie usztywniony. Amortyzator Sachs Monoshock z pełną regulacją. Skok 130 mm
  • HAMULCE PRZEDNIE
    • Podwójne pływające tarcze ze stali nierdzewnej o średnicy 330mm. Monoblock Brembo M50 z 4 tłokami.
  • HAMLUEC TYLNY
    • Pojedyncza tarcza o średnicy 220mm, pływający zacisk Brembo z dwoma oddzielnymi tłokami 32mm.
  • OPONA PRZEDNIA
    • 120/70 ZR 17
  • OPONA TYLNA
    • 200/55 ZR 17
  • ROZSTAW OSI
    • 1 441,6 mm
  • DŁUGOŚĆ
    • 2 055 mm
  • SZEROKOŚĆ
    • 735 mm
  • WYSOKOŚĆ SIODŁA
    • 853 mm
  • ZBIORNIK PALIWA
    • 18,5 l (4l rezerwy)
  • SPALANIE
    • 6,67l /100km
  • EMISJA CO2
    • 156 g/km
  • SYSTEMY WSPOMAGANIA JAZDY – APRC (Aprilia Performance Ride Control)
    • System wspomagania jazdy podczas hamowania w zakręcie (Bosch ABS Cornering)
    • System kontroli unoszenia przedniego koła (AWC – Aprilia Wheele Control)
    • Kontrola Trakcji (ATC – Aprilia Traction Control)
    • System szybkiego startu (ALC – Aprilia Lunch Control)
    • Tempomat (ACC – Aprilia Cruise Control)
    • Ogranicznik prędkości (APL – Aprilia Pit Limiter)