RX_125_1218x768

Aprilia RX 125

Aprilia RX125 oraz SX125 to propozycje dla młodych i wymagających adeptów jazdy w terenie oraz szaleństw w stylu supermoto! Spadkobiercy historii pełnej sukcesów w off-roadzie, popartej nowoczesną technologią oraz najwyższą wydajnością. Motocykle dla tych, którzy nie boją się konkurencji i potrzebują wyróżnić się w tłumie. SX oraz RX to z pozoru takie same motocykle, bazujące na tym samym silniku, zawieszeniu, a także owiewkach. W ich duszach drzemią jednak inne charaktery!

RX 125 to znakomity wybór dla fanów typowego off-roadu. Duże koła – 21” z przodu, 18” z tyłu, wyposażone w kostkowe opony, nie pozostawiają wątpliwości, jakie podłoże jest żywiołem tego modelu. Motocykl zapewnia znakomite właściwości terenowe i absolutną kontrolę w każdych warunkach.

Gdzie Kupić?
Aprilia RX 125

Aprilia RX125 – Spadkobierca off-roadowej historii!

Poza asfaltem pułapek nie brakuje. Kiedy zaczynasz przygodę z jazdą w terenie, oczekujesz sprzętu, który będzie cię wspierał, a nie stanowił kolejną przeszkodę. Aprilia RX 125 to starannie zaprojektowany, lekki motocykl typu enduro, który jest odpowiedzią na potrzeby młodych adeptów off-roadu.

Od strony technicznej nie ma tu żadnych kompromisów, których spodziewalibyśmy się w klasie 125. Nowoczesny i dynamiczny silnik o mocy 15 KM, wykorzystujący cały zakres osiągów przewidzianych przez przepisy dla motocykli 125 cm3, sztywna stalowa rama, wzmocnione, off-roadowe zawieszenie o dużym skoku i skuteczne hamulce – Aprilia RX125 to doskonała platforma przygotowująca do szaleństw w terenie na większych motocyklach. Model ten doskonale sprawdza się również jako codzienny środek transportu na zatłoczonych ulicach, znakomicie radzący sobie z krawężnikami, dziurami w asfalcie i szutrowymi skrótami.

Aprilia RX125 zaprojektowana została głównie pod kątem funkcjonalności, nie zabrakło przy tym jednak miejsca na estetykę na najwyższym poziomie. Aluminiowa kierownica z osłonami dłoni, płaska kanapa i optymalnie umieszczone podnóżki zapewniają wzorową ergonomię i możliwość zmiany pozycji kierowcy, niezbędne w czasie jazdy w terenie. Poza asfaltem przydatne będą również szprychowe koła o dużej średnicy oraz osłona silnika. Aprilia RX125 oferowana jest w kolorze Red Fun z dedykowaną grafiką.

Silnik:

Aprilia RX125 napędzana jest w czterosuwowym, jednocylindrowym, chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 125cm3, wyposażonym we wtrysk paliwa. Lekka i kompaktowa konstrukcja oddaje moc i moment obrotowy w bardzo efektowny, ale zarazem efektywny sposób, a przy okazji spełnia surowe normy emisji spalin EURO 4.

Nie ma tu również kompromisu pod względem mocy – dostępne jest pełne 15 KM, przewidziane przepisami dla klasy 125. Jednostka napędowa modelu RX125 to klasyczny przykład tego, jak technologia opracowana przez lata startów w wyścigach i rajdach może doskonale odnaleźć się w motocyklach produkcyjnych.

Podwozie:

Podstawowym zadaniem postawionym przed podwoziem Aprilii RX125 jest zapewnienie maksymalnej stabilności i bezpieczeństwa kierowcy. Zostało więc ono zaprojektowane z dużym marginesem wytrzymałości. Stalowa rama kołyskowa współpracuje ze stalowym, wydłużonym wahaczem, z którym połączona jest za pomocą centralnego amortyzatora. Z przodu pracuje bardzo mocny odwrócony widelec o średnicy rur 41 mm. Zawieszenie dysponuje imponującym skokiem 240 mm z przodu i 220 mm z tyłu.

Nie mniej uwagi poświęcono hamulcom. Aprilia RX125 wyposażona jest w układ pochodzący wprost z maszyn wyścigowych, z tarczami typu “wave” o średnicach 260 mm z przodu i 220 mm z tyłu. Czuwa nad nimi ABS firmy Bosch z systemem “anti roll-over”, zapobiegającym nadmiernemu unoszeniu tylnego koła w czasie hamowania, które w skrajnych przypadkach może doprowadzić do “przewinięcia się” motocykla przez przednie koło.

Specjalistyczny motocykl, jakim niewątpliwie jest Aprilia RX125 potrzebuje komponentów najwyższej jakości. Maszyna toczy się na znakomicie wykonanych szprychowych kołach, z anodyzowanymi na czarno obręczami i piastami. Ich rozmiary to standard w świecie enduro – 21 cali z przodu i 18 z tyłu. Założono na nie kostkowe opony, zapewniające odpowiednią przyczepność również na bardzo luźnym podłożu.

Systemy:

Jak każdy nowoczesny motocykl, Aprilia RX125 wyposażona jest w zestaw elektroniki pokładowej. Jego najważniejsze elementy to układ wtryskowy renomowanej firmy Magneti Marelli oraz jednokanałowy ABS z systemem “anti roll-over”. Elektroniczny zestaw wskaźników jest bardzo czytelny i oprócz podstawowych informacji o parametrach jazdy, pokazuje także dwa dzienne przebiegi i maksymalną prędkość – przydatne do analizy swoich motocyklowych wyjazdów.

Dane techniczne

  • Silnik
    • Jednocylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą, DOHC, wtrysk paliwa
  • Pojemność
    • 124,2 cm3
  • Waga gotowego do jazdy
    • 134 kg
  • Średnica x skok tłoka
    • 58 x 47 mm
  • Smarowanie
    • Mokra miska olejowa
  • Skrzynia biegów
    • 6-cio biegowa
  • Sprzęgło
    • Mokre wielotarczowe
  • Rama
    • Podwójna rama stalowa
  • Zawieszenie
    • Przód: Upside-down o średnicy 41mm, 240 mm skoku
    • Tył: Wahacz ze stali o wysokiej wytrzymałości. Amortyzator hydrauliczny z progresywnym systemem mocowania. Skok 220 mm
  • Hamulce
    • Przód: Tarcza o średnicy 260 mm z pływającym zaciskiem
    • Tył: Tarcza o średnicy 220 mm z pływającym zaciskiem
  • Opony
    • Przód 90/90 ZR 21
    • Tył 120/80 ZR 18
  • Rozstaw Osi
    • 1 420 mm
  • Długość
    • 2 115 mm
  • Szerokość
    • 820 mm
  • Wysokość siodła
    • 905 mm
  • Zbiornik paliwa
    • 7 l
  • Spalanie
    • 2,73 l /100km
  • Emisja CO2
    • 63 g/km