RX-50_factory_2018_z4

Aprilia RX 50 Factory

Aprilia RX50 oraz SX50 to propozycje dla najmłodszych, lecz bardzo wymagających adeptów jazdy w terenie oraz szaleństw w stylu supermoto! Spadkobiercy historii pełnej sukcesów w off-roadzie, popartej nowoczesną technologią oraz najwyższą wydajnością

Gdzie Kupić?
Aprilia RX 50 Factory

Aprilia RX50 Factory – off-roadowe marzenie młodej generacji!

SX oraz RX to z pozoru takie same pojazdy, bazujące na tym samym silniku, zawieszeniu, a także owiewkach. W ich duszach drzemią jednak inne charaktery!

RX50 to znakomity wybór dla fanów typowego off-roadu. Duże koła – 21” z przodu, 18” z tyłu, wyposażone w kostkowe opony, nie pozostawiają wątpliwości, jakie podłoże jest żywiołem tego modelu. Ten zwinny motorower zapewnia znakomite właściwości terenowe i absolutną kontrolę w każdych warunkach.

Wersja Factory oznacza, tradycyjnie dla Aprilii, najlepsze wyposażenie i czysto sportowe inspiracje. RX50 Factory wyposażona jest m.in. w kierownicę z anodyzowanego na czarno aluminium, osłony dłoni oraz mocniejszy widelec o dużym skoku. Do tego dochodzi atrakcyjne malowanie z nowym wzorem grafiki.

Poza asfaltem pułapek nie brakuje. Kiedy zaczynasz przygodę z jazdą w terenie, oczekujesz sprzętu, który będzie cię wspierał, a nie stanowił kolejną przeszkodę. Aprilia RX50 Factory to starannie zaprojektowany, lekki motorower typu enduro, który jest odpowiedzią na potrzeby młodych adeptów off-roadu.

Od strony technicznej nie ma tu żadnych kompromisów, których spodziewalibyśmy się w klasie dla początkujących. Nowoczesny i dynamiczny silnik, sztywna stalowa rama, wzmocnione, off-roadowe zawieszenie o dużym skoku i skuteczne hamulce – Aprilia RX50 Factory to doskonała platforma przygotowująca do szaleństw w terenie na większych motocyklach. Model ten doskonale sprawdza się również jako codzienny środek transportu na zatłoczonych ulicach, znakomicie radzący sobie z krawężnikami, dziurami w asfalcie i szutrowymi skrótami.

Aprilia RX50 Factory zaprojektowana została głównie pod kątem funkcjonalności, nie zabrakło przy tym jednak miejsca na estetykę na najwyższym poziomie. Aluminiowa kierownica z osłonami dłoni, płaska kanapa i optymalnie umieszczone podnóżki zapewniają wzorową ergonomię i możliwość zmiany pozycji kierowcy, niezbędne w czasie jazdy w terenie. Poza asfaltem przydatne będą również szprychowe koła o dużej średnicy. Aprilia RX50 Factory oferowana jest w kolorze Red Stuntman z dedykowaną grafiką.

Silnik:

Genialna, chłodzona cieczą jednostka o pojemności 50 cm3 to szczytowe osiągnięcie w kategorii dwusuwów. Dzięki elektronicznie sterowanemu gaźnikowi z dedykowanym modułem, automatycznemu mikserowi mieszanki oraz dopracowanej mechanice, silnik ten zapewnia płynną i dynamiczną jazdę przy minimalnym zużyciu paliwa. Spełnia również wymogi surowej normy emisji spalin Euro 4.

Układ wydechowy wyposażony jest w polerowany stalowy tłumik, inspirowany maszynami wyścigowymi,który zapewnia również rasowy dźwięk. Zbiornik paliwa, dostosowany do minimalnego apetytu silnika, ma pojemność 7 litrów.

Podwozie:

Podstawowym zadaniem postawionym przed podwoziem Aprilii RX50 jest zapewnienie maksymalnej stabilności i bezpieczeństwa kierowcy. Zostało więc ono zaprojektowane z dużym marginesem wytrzymałości. Stalowa rama kołyskowa współpracuje z aluminiowym, wydłużonym wahaczem, z którym połączona jest za pomocą centralnego amortyzatora. Z przodu pracuje mocny odwrócony widelec o średnicy rur 41 mm. Zawieszenie dysponuje imponującym skokiem 240 mm z przodu i 200 mm z tyłu.

Nie mniej uwagi poświęcono hamulcom. Aprilia RX50 wyposażona jest w układ pochodzący wprost z maszyn wyścigowych, z tarczami typu “wave” o średnicach 260 mm z przodu i 220 mm z tyłu i pływającymi zaciskami (2-tłoczkowy z przodu).

Motorower o specjalnym przeznaczeniu, jakim niewątpliwie jest Aprilia RX50 potrzebuje specjalnych komponentów. Maszyna toczy się na aluminiowych, szprychowych kołach. Ich rozmiary to standard w świecie enduro – 21 cali z przodu i 18 z tyłu. Założono na nie kostkowe opony, zapewniające odpowiednią przyczepność również na bardzo luźnym podłożu.

Systemy:

Przednia lampa zintegrowana jest z małą owiewką, osłaniającą elektroniczny zestaw wskaźników, który dzięki nowemu układowi linek sprzęgła i hamulca, jest czytelny i łatwo dostępny. Duży panel przekazuje solidną porcję informacji, wśród których znajdują się także wskaźniki naładowania akumulatora, dwa przebiegi dzienne czy maksymalna osiągnięta prędkość. Oddzielny moduł elektroniczny odpowiada za sterowanie pracą gaźnika.

Dane techniczne

  • Silnik
    • Jednocylindrowy, 2-suwowy, chłodzony cieczą
  • Pojemność
    • 50 cm3
  • Waga z płynami
    • 99 kg
  • Średnica x skok tłoka
    • 39.88 x 40 mm
  • System paliwowy
    • System paliwowy z elektronicznie sterowanym gaźnikiem DELL’ORTO PHVA 17,5
  • Smarowanie
    • Automatyczny dozownik
  • Skrzynia biegów
    • 6-cio biegowa
  • Sprzęgło
    • Mokre wielotarczowe
  • Rama
    • Podwójna rama stalowa
  • Zawieszenie
    • Przód: Upside-down o średnicy 41 mm, 240 mm skoku
    • Tył: Wahacz ze stopu aluminium. Pojedynczy amortyzator z systemem progresywnego łączenia. Skok 200 mm
  • Hamulce
    • Przód: Tarcza ze stali nierdzewnej o średnicy 260 mm z pływającym 2-tłoczkowym zaciskiem
    • Tył: Tarcza ze stali nierdzewnej o średnicy 220 mm z pływającym zaciskiem
  • Opony
    • Przód 80/90 ZR 21
    • Tył 110/80 ZR 18
  • Rozstaw Osi
    • 1 395 mm
  • Długość
    • 2 105 mm
  • Szerokość
    • 840 mm
  • Wysokość siodła
    • 880 mm
  • Zbiornik paliwa
    • 7 l
  • Spalanie
    • 2,96 l /100km
  • Emisja CO2
    • 72 g/km