04-shiver-900-challenging-red

Aprilia Shiver 900

Najnowsza generacja Aprilii Shiver napędzana jest nowoczesną jednostką V2 o pojemności 900cm3, gwarantującą osiągi na najwyższym poziomie w klasie naked. Moc 95 KM i 90 Nm momentu obrotowego, w połączeniu z dopracowaną konstrukcją ramy, a także zaawansowaną technologią sprawiają, że ten lekki, zwinny i mocny motocykl dostarcza niezapomnianych wrażeń z jazdy!

Gdzie Kupić?
Aprilia Shiver 900

My piszemy Shiver, Ty czytasz zabawa!

Shiver 900 to punkt zwrotny na drodze ewolucji modelu zaprezentowanego w 2007 roku. Bijące serce motocykla schowane w rurowej ramie, czyli silnik V2 o pojemności 900cm3, zapewnia nie tylko większą moc, ale co ważniejsze, fantastyczny moment obrotowy, praktycznie nieosiągalny w tej kategorii. Shiver jest teraz mocniejszy i bardziej muskularny ale wciąż z zachowaniem prostoty i komfortu użytkowania, cechujących ten motocykl od początku jego istnienia. Rozwiązania zaczerpnięte z tradycji marki Aprilia, w połączeniu z najnowocześniejszymi zdobyczami techniki spowodowały, że każdy jest w stanie pokochać go za jego charakter i funkcjonalność.

Zaawansowana elektronika Shivera wspomaga kontrolę nad torem jazdy. Dwukanałowy ABS, system kontroli trakcji oraz mapowanie pracy silnika w trzech trybach pozwalają cieszyć się z niesamowitych osiągów, zachowując maksimum bezpieczeństwa. Nad prawidłowym zarządzaniem mocą czuwa znany już z innych modeli system Ride-by-wire.

Za dostarczanie kierowcy pełnej gamy informacji odpowiada supernowoczesny wyświetlacz TFT, który oprócz standardowych parametrów pokazuje również m.in. stopień ingerencji kontroli trakcji oraz włączenie lub wyłączenie systemu ABS, a także pozwala wybrać tryb jazdy (Sport, Touring, Rain). W standardzie zamontowana jest również platforma MIA, pozwalająca połączyć się z telefonem, czyniąc wyświetlacz w pełni funkcjonalnym urządzeniem multimedialnym.

Shiver 900 dostępny jest również w wersji o mocy 35 kW, dzięki czemu mogą go użytkować osoby posiadające prawo jazdy kat. A2.

Silnik

Silnik Shivera, powiększony do 900 cm3 z 750 cm3 w pierwszej wersji, charakteryzuje się przede wszystkim wysokim momentem obrotowym w średnim zakresie obrotów, dzięki czemu motocykl świetnie przyspiesza i gwarantuje masę doznań na zakrętach. Dostępne 90 Nm momentu obrotowego przy 6500 obr/min daje czystą przyjemność w siodle Shivera. Cel ten był priorytetem dla inżynierów Aprilii w czasie projektowania tej jednostki V2, dostępnej również w wersji o mocy ograniczonej do 35 kW, odpowiedniej dla kierowców z prawem jazdy kategorii A2. Aprilia Shiver 900 jest łatwym i przyjemnym motocyklem nawet dla świeżo upieczonych motocyklistów, towarzysząc im w zdobywaniu doświadczenia na dwóch kołach.

Dwucylindrowy, widlasty silnik z kątem 90 stopni pomiędzy cylindrami, czterozaworowym rozrządem z podwójnymi wałkami i chłodzeniem cieczą przeszedł wiele zmian, w tym operację mającą na celu zmniejszenie tarcia tłoków. Wnętrze cylindra zostało pokryte specjalną powłoką, zmieniono również sworznie tłoków.

Wydajniejszy, półsuchy wewnętrzny obwód smarowania zmniejsza straty mocy w wyniku wstrząsów i ogranicza temperaturę oraz zużycie oleju do minimum, eliminując w ten sposób potrzebę stosowania chłodnicy olejowej. Silnik wykorzystuje również wydajne wtryskiwacze: ulepszone rozpylanie mieszanki paliwowo-powietrznej uzyskano dzięki zwiększeniu ciśnienia paliwa, co przynosi korzyści w postaci niższego zużycia paliwa i stopnia emisji spalin, przyczyniając się w ten sposób do spełnienia przez silnik limitów ustanowionych przez normę Euro 4. Wynik ten osiągnięto również dzięki układowi wydechowemu wyposażonemu w podwójny czujnik tlenu. Silnik Aprilii Shiver 900 jest również wyposażony w automatyczny dekompresor, który ułatwia rozruch w niskich temperaturach.

Sprzęgło zostało całkowicie przebudowane we wszystkich elementach, a obciążenie dźwigni zmniejszyło się o 15%. Aprilia Shiver 900 jest również dostępna w wersji o mocy ograniczonej do 35 kW, idealnej dla świeżo licencjonowanych motocyklistów z kategorią A2.

Podwozie

Wydajność zapewniona przez zespół napędowy Shivera jest doskonale dopasowana do wysmakowanej architektury podwozia. Dzięki temu motocykl jest łatwy i intuicyjny w prowadzeniu,, a jednocześnie niesamowicie precyzyjny nawet w warunkach ostrej jazdy na torze. Znakomite podwozie, bezkonkurencyjne w swojej kategorii, to tradycja marki Aprilia.

Rama Aprilii Shiver to połączenie stalowej kratownicy z aluminiowymi płytami, w którym użyto śrub łączących o wysokiej wytrzymałości. Zapewnia to dużą sztywność, pozwalając przy tym na zachowanie kompaktowych rozmiarów motocykla. Konstrukcja ta jest w stanie bez problemu zaspokoić potrzeby zarówno początkujących jeźdźców, jak też pomagać w rozwoju umiejętności jazdy bardziej doświadczonych i wymagających motocyklistów. Dzięki sztywności i wydajności podwozia kręte trasy są ulubionym miejscem zabaw na Aprilii Shiver 900.

Zwarty, wzdłużny układ silnika doprowadził do uzyskania zwinnego motocykla, w którym można było umieścić tylny amortyzator z boku. Dzięki temu rozwiązaniu stworzono przestrzeń dla kolektorów wydechowych, które mają kształt i objętość skalibrowane do perfekcji, tak aby uzyskać najlepsze możliwe osiągi silnika. Pozwoliło to na stworzenie optymalnego kształtu układu wydechowego, bez znaczącego wpływu na długość pojazdu i bez nagrzewania, a tym samym pogorszenia właściwości amortyzatora.
Wahacz ze stopu aluminium z dodatkową kratownicą usztywniającą może poszczycić się sztywnością plasującą go w czołówce swojej kategorii. Jego kształt i wielkość, pozwalają mu wytrzymać asymetryczne naprężenia spowodowane bocznym ustawieniem amortyzatora.

Aprilia Shiver 900 korzysta z regulowanego widelca Kayaba o średnicy rur 41 mm z odlewanymi wspornikami zacisków hamulcowych. 130 mm skoku pozwala na płynne poruszanie się po trasach miejskich, pozamiejskich i górskich. Dwie półki widelca są wykonane z kutego aluminium. Tylny amortyzator, zamontowany z boku i również regulowany, jest przykręcony bezpośrednio do wahacza. Skok tylnego zawieszenia wynosi 130 mm.

Sportowe, odlewane koła z trzema ramionami pochodzą z modelu Aprilia Tuono V4 i znacząco przyczyniają się do obniżenia masy motocykla. Prowadzi to do drastycznego zmniejszenia efektu żyroskopowego, a przez to większej zwinności pojazdu, ulepszonej funkcjonalności zawieszenia dzięki redukcji mas nieresorowanych i sprawniejszego przyspieszania. Na felgach zamontowano opony w rozmiarach 120/70 z przodu i 180/55 z tyłu.

Układ hamulcowy Shivera 900, wyposażony w dwukanałowy układ ABS, wykorzystuje zaciski radialne i duże, 320-milimetrowe tarcze z przodu, które podkreślają sportowy charakter motocykla. Z tyłu znajduje się tarcza o średnicy 240 mm, chwytana za pomocą zacisku jednotłokowego. Cały układ hamulcowy tego modelu korzysta z przewodów w stalowym oplocie, pochodzących z branży lotniczej, które gwarantują precyzję działania i odporność na powstające przy tym siły.

Elektronika

Elektroniczne sterowanie silnikiem Shiver 900 jest teraz obsługiwane przez bardziej wydajny moduł Marelli 7 SM ECU. Jest to ten sam sprzęt, który jest stosowany w motocyklach Aprilia z silnikami V4. Zapewnia on doskonałą współpracę przepustnicy z manetką gazu i jeszcze dokładniejsze zarządzanie mieszanką paliwowo-powietrzną.

Otwarcie zaworu przepustnicy odbywa się w oparciu o liczne parametry, w tym prędkość obrotową silnika, położenie skrzyni biegów, czy przepływ powietrza (w ilości i prędkości). Zachodzi tu wiele korzyści pod względem płynności jazdy, bez szarpnięć przy otwieraniu i zamykaniu gazu, a także ograniczania szkodliwych emisji i zużycia paliwa. Silnik zawsze jest w stanie rozprowadzić idealny moment obrotowy i zapewnić najlepsze przyspieszenie, a wszystko to dla satysfakcjonującej i przyjemnej jazdy.

Wyrafinowane zarządzanie elektroniczne zapewnia również możliwość zmiany mapowania silnika, radykalnie zmieniając charakter oddawania mocy. Ustawienie “Sport” zapewnia natychmiastową i agresywną reakcję przepustnicy. Tryb “Touring” zapewnia płynniejszą reakcję, idealną do podróżowania i codziennego użytku, podczas gdy mapa “Rain” zmniejsza dostępną moc do około 70 KM i jest idealna w przypadku trudnych warunków pogodowych oraz na śliskich nawierzchniach. Tryby jazdy można zmienić w dowolnym momencie, również w ruchu.

Shiver 900 wyposażony jest w system kontroli trakcji Aprilia z czułością regulowaną w trzech poziomach, można go również całkowicie wyłączyć. Układ ten w sytuacji utraty przyczepności ogranicza obroty tylnego koła poprzez działanie przy zapłonie i zaworach przepustnicy. Kontrola trakcji w modelu Shiver 900 jest zintegrowana z dwukanałowym systemem ABS firmy Continental z rozbudowaną kalibracją, tak aby zachować maksimum przyjemności ze sportowej jazdy, przy odpowiednio wysokim poziomie bezpieczeństwa. Funkcję ABS można również wyłączyć.

Parametry jazdy i pracy silnika przekazywane są kierowcy za pomocą kolorowego wyświetlacza TFT. Kompaktowa jednostka z ekranem o przekątnej 4,3 cala zawiera mnóstwo informacji, które są zawsze bardzo czytelne dzięki możliwości dostosowywania kolorów tła i czcionek, w zależności od warunków wykrywanych przez czujnik światła. Zestaw wskaźników obejmuje m.in.: licznik obrotów, prędkościomierz, wskaźnik zapiętego biegu, temperaturę płynu chłodzącego, wybraną mapę silnika i zegar.

Korzystając z praktycznego joysticka MODE na lewym bloku przycisków, można poruszać się po menu i przewijać / regulować następujące parametry: licznik kilometrów, poziom kontroli trakcji, wyłącznik ABS (tylko na postoju), MENU (tylko na postoju) , dwa przebiegi dzienne i związane z nimi prędkości maksymalne i średnie oraz czasy podróży, a także średnie i chwilowe zużycia paliwa oraz zasięg na rezerwie.

Aprilia Shiver 900 jest również wyposażona fabrycznie w system APRILIA MIA, który zapewnia łączność ze smartfonem, umożliwiając wyświetlanie wszystkich informacji o połączeniach telefonicznych bezpośrednio na wyświetlaczu. System przekazuje również status interkomu i wyświetla listę utworów muzycznych, które mogą być odtwarzane z telefonu.

Łącząc się ze smartfonem za pomocą dedykowanej aplikacji, wyświetlacz staje się również narzędziem nawigacyjnym, wyświetlającym instrukcje dla wybranej trasy za pomocą piktogramów. Aplikacja ta pozwala również udostępniać informacje o trasie oraz lokalizować autoryzowane serwisy marki Aprilia.

Dane techniczne

  • Silnik:
    • Ułożony wzdłużnie o kącie 90 ° silnik typu V2, 4-suwowy, chłodzony cieczą, podwójny wałek rozrządu w głowicy, cztery zawory na cylinder
  • Pojemność:
    • 896,1 cm3
  • Waga na sucho / z płynami
    • 199 kg / 218 kg
  • Średnica x skok tłoka:
    • 92 x 67,4 mm
  • Moc maksymalna:
    • 95,2 KM (70 kW) przy 8 750 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy:
    • 90 Nm przy 6,500 obr./min
  • System paliwowy:
    • Zintegrowany system zarządzania silnikiem. Wtrysk z 3-stopniową mapą przepustnic zarządzaną przez system Ride-by-wire. Dostępne tryby; Sport, Touring, Rain
  • Zapłon:
    • Cyfrowy, elektroniczny zintegrowany z wtryskiem
  • Smarowanie:
    • Mokra miska olejowa
  • Skrzynia biegów
    • 6-biegowa
  • Sprzęgło:
    • Mokre wielotarczowe, hydrauliczne
  • Rama:
    • Modułowa rama rurowa ze stali mocowana do aluminiowych płyt bocznych za pomocą śrub o wysokiej wytrzymałości. Demontowalna rama tylna
  • Zawieszenie:
    • przednie – Zawieszenie upside-down (41mm). Hydrauliczna regulacja docisku i napięcia wstępnego sprężyny. Skok 130 mm
    • tylne – Wahacz ze stopu aluminium z kratownicą usztywniającą. Hydraulicznie regulowany amortyzator boczny. Skok 130 mm
  • Hamulce:
    • przednie – Podwójne pływające tarcze ze stali nierdzewnej o średnicy 320mm. Promieniowe, czterotłoczkowe zaciski. Metalowy przewód hamulcowy
    • tylne – Pojedyncza tarcza o średnicy 240mm, Pojedynczy tłok zacisku. Metalowy przewód hamulcowy
  • Opony:
    • przednia – 120/70 ZR 17
    • tylna 180/55 ZR 17
  • Rozstaw Osi:
    • 1 465 mm
  • Długość:
    • 2 130 mm
  • Szerokość:
    • 810 mm
  • Wysokość siodła:
    • 810 mm
  • Zbiornik paliwa:
    • 15 l
  • Spalanie:
    • 5,3 l /100km
  • Emisja CO2:
    • 123 g/km
  • Systemy wspomagania jazdy:
    • Dwukanałowy ABS
    • Zaawansowana kontrola trakcji