03-sr-50-r

Aprilia SR 50 R

Bycie zawodnikiem to nie tylko pasja, która z czasem staje się zawodem. To również styl życia, w którym sportowe akcenty są stale obecne w codziennych sytuacjach.

Aprilia SR50 R to lekki skuter klasy 50, którego korzenie to ewidentnie tor wyścigowy. Stylistyka inspirowana motocyklami sportowymi, sztywne zawieszenie i duże koła, a do tego nowoczesny, efektywny i dynamiczny silnik, spełniający normę Euro 4 – to wszystko, czego potrzebuje młody fan wyścigów motocyklowych.

Gdzie Kupić?
Aprilia SR 50 R

Aprilia SR50 R – sportowy klimat na co dzień!

Aprilia SR50 pojawiła się ponad 20 lat temu i była jednym z pierwszych skuterów na rynku o bezkompromisowym, czysto sportowym charakterze. W tym czasie model ten stał się również symbolem innowacji, w którym po raz pierwszy w tej klasie wprowadzano takie rozwiązania, jak chłodzenie cieczą, hamulce tarczowe w obu kołach, elektronicznie sterowany gaźnik czy wyścigowe malowanie Racing Replica.

Obecna generacja o nazwie SR50 R kontynuuje chlubną tradycję, oferując pełen sportowy pakiet z silnymi odniesieniami do świata wyścigów. Ten skuter to efekt wieloletnich doświadczeń Aprili w projektowaniu i budowie najlepszych motocykli sportowych o dużych pojemnościach, stąd w jego stylistyce zawarto liczne cytaty z flagowych modeli RSV4 i Tuono, takie jak mocny, podwójny reflektor, centralny wlot paliwa, agresywny kształt owiewek, kanapy czy wsporników lusterek.

Całość podkreślają nowe wzory malowania z dedykowanymi sportowymi grafikami: Racing Black, Fluo Red oraz Racing White.

Silnik:

Genialna, chłodzona cieczą jednostka Hi-Pro Per2 o pojemności 50 cm3 to szczytowe osiągnięcie w kategorii dwusuwów. Dzięki elektronicznie sterowanemu gaźnikowi z dedykowanym modułem i dopracowanej mechanice, silnik ten zapewnia płynną i dynamiczną jazdę przy minimalnym zużyciu paliwa. Spełnia również wymogi surowej normy emisji spalin Euro 4. Układ wydechowy posiada charakterystyczny, odwrócony wylot typu “Snakebite”, podwójny katalizator oraz układem wtórnego obiegu powietrza.

Podwozie:

Stalowa rama o wysokiej wytrzymałości zapewnia dużą sztywność oraz optymalny rozkład masy, z przerzuceniem większości na przednią oś. W rezultacie czucie przedniego koła przypomina to znane z jazdy motocyklem i jest korzystne pod względem wydajności i bezpieczeństwa jazdy. Układ hamulcowy, wyposażony jest w dwa hamulce tarczowe o średnicy tarcz 190 mm. Do tego dochodzą 13-calowe koła z niskoprofilowymi oponami w rozmiarze 130/60.

Pozycja kierowcy została zoptymalizowana pod względem maksymalnej kontroli, przy czym kształt kanapy gwarantuje odpowiedni komfort. Pod siodłem znajduje się schowek na pełnowymiarowy kask, wzbogacony o dodatkowy przedział na drobiazgi.

Systemy:

Oprócz elektronicznego układu sterowania pracą silnika, Aprilia SR50 R wyposażona jest w wielofunkcyjny zestaw wskaźników, przekazujący kierowcy bogaty pakiet informacji.

Dane techniczne

  • Silnik:
    • Hi-Per2 Pro – jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 2-suwowy
  • Pojemność silnika:
    • 49 cm3
  • Zawieszenie
    • przód – Widelec hydrauliczny, teleskopowy
    • tył – Pojedynczy amortyzator hydrauliczny
  • Hamulce:
    • przód – tarczowe o średnicy 190 mm, 2-tłoczkowe zaciski, hydrauliczne
    • tył – tarczowe o średnicy 190 mm, 2-tłoczkowe zaciski, hydrauliczne
  • Opony:
    • przód i tył w rozmiarze 130/60 – 13 (bezdętkowe)
  • Rozrusznik:
    • elektryczny
  • Skrzynia:
    • automatyczna skrzynia biegów CVT
  • Sprzęgło:
    • automatyczne suche odśrodkowe
  • Wysokość siodełka:
    • 795 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa:
    • 7,0 lt (1,2 litra rezerwy)
  • Emisja CO2
    • Standard normy EURO4