SX-125-1218x768

Aprilia SX 125

Aprilia RX125 oraz SX125 to propozycje dla młodych i wymagających adeptów jazdy w terenie oraz szaleństw w stylu supermoto! Spadkobiercy historii pełnej sukcesów w off-roadzie, popartej nowoczesną technologią oraz najwyższą wydajnością. Motocykle dla tych, którzy nie boją się konkurencji i potrzebują wyróżnić się w tłumie. SX oraz RX to z pozoru takie same motocykle, bazujące na tym samym silniku, zawieszeniu, a także owiewkach. W ich duszach drzemią jednak inne charaktery!

SX 125 to motocykl stworzony dla młodych kierowców, pragnących pełnej kontroli i maksymalnej frajdy z jazdy zarówno na asfalcie, jak i w lekkim terenie. Konstrukcja w typie supermoto jest w tym przypadku idealna. Zawieszenie o dużym skoku i wyprostowaną pozycję kierowcy połączono ze szprychowymi kołami w rozmiarze 17”, wyposażonymi w szosowe opony, zapewniającymi znakomitą przyczepność w szerokim spektrum warunków na drodze i poza nią.

Gdzie Kupić?
Aprilia SX 125

Mocne wejście do świata supermoto!

Świat supermoto to ogień pogodzony z wodą. Szaleństwa na krętych torach i trasach asfaltowych, zakręty pokonywane bokiem w uślizgu, a do tego odcinki szutrowe i lekki teren. Aprilia SX125 jest znakomitym wstępem do tego świata. Ten lekki motocykl oferuje wszystko, czego potrzebuje młody adept supermoto – osiągi, wytrzymałość i perfekcyjne prowadzenie.

Od strony technicznej nie ma tu żadnych kompromisów, których spodziewalibyśmy się w klasie 125. Nowoczesny i dynamiczny silnik o mocy 15 KM, wykorzystujący cały zakres osiągów przewidzianych przez przepisy dla motocykli 125 cm3, sztywna stalowa rama, wzmocnione, off-roadowe zawieszenie o dużym skoku i skuteczne hamulce – Aprilia SX125 to doskonała platforma przygotowująca do szaleństw w terenie na większych motocyklach. Model ten doskonale sprawdza się również jako codzienny środek transportu na zatłoczonych ulicach, znakomicie radzący sobie z krawężnikami, dziurami w asfalcie i szutrowymi skrótami.

Aprilia SX125 zaprojektowana została głównie pod kątem funkcjonalności, nie zabrakło przy tym jednak miejsca na estetykę na najwyższym poziomie. Aluminiowa kierownica, płaska kanapa i optymalnie umieszczone podnóżki zapewniają wzorową ergonomię i możliwość zmiany pozycji kierowcy, niezbędne w czasie szaleństw na zakrętach i jazdy w terenie. Poza asfaltem przydatne będą również szprychowe koła oraz osłona silnika. Aprilia SX125 oferowana jest w kolorach Red Fun i Black Drift, z dedykowaną grafiką.

Silnik:

Aprilia SX125 napędzana jest w czterosuwowym, jednocylindrowym, chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 125cm3, wyposażonym we wtrysk paliwa. Lekka i kompaktowa konstrukcja oddaje moc i moment obrotowy w bardzo efektowny, ale zarazem efektywny sposób, a przy okazji spełnia surowe normy emisji spalin EURO 4.

Nie ma tu również kompromisu pod względem mocy – dostępne jest pełne 15 KM, przewidziane przepisami dla klasy 125. Jednostka napędowa modelu SX125 to klasyczny przykład tego, jak technologia opracowana przez lata startów w wyścigach i rajdach może doskonale odnaleźć się w motocyklach produkcyjnych.

Podwozie:

Podstawowym zadaniem postawionym przed podwoziem Aprilii SX125 jest zapewnienie maksymalnej stabilności i bezpieczeństwa kierowcy. Zostało więc ono zaprojektowane z dużym marginesem wytrzymałości. Stalowa rama kołyskowa współpracuje ze stalowym, wydłużonym wahaczem, z którym połączona jest za pomocą centralnego amortyzatora. Z przodu pracuje bardzo mocny odwrócony widelec o średnicy rur 41 mm. Zawieszenie dysponuje imponującym skokiem 240 mm z przodu i 220 mm z tyłu.

Nie mniej uwagi poświęcono hamulcom. Aprilia SX125 wyposażona jest w układ pochodzący wprost z maszyn wyścigowych. Ze względu na specyfikę jazdy po asfalcie, zwiększono rozmiar przedniej tarczy hamulcowej do 300 mm. Z tyłu znajduje się tarcza o średnicy 220 mm. Czuwa nad nimi ABS firmy Bosch z systemem “anti roll-over”, zapobiegającym nadmiernemu unoszeniu tylnego koła w czasie hamowania, które w skrajnych przypadkach może doprowadzić do “przewinięcia się” motocykla przez przednie koło.

Specjalistyczny motocykl, jakim niewątpliwie jest Aprilia SX125 potrzebuje komponentów najwyższej jakości. Maszyna toczy się na znakomicie wykonanych szprychowych kołach, z anodyzowanymi na czarno obręczami i piastami. Ich rozmiary są typowe dla maszyn supermoto: 17 cali z przodu i z tyłu, do tego szerokie szosowe opony.

Systemy:

Jak każdy nowoczesny motocykl, Aprilia SX125 wyposażona jest w zestaw elektroniki pokładowej. Jego najważniejsze elementy to układ wtryskowy renomowanej firmy Magneti Marelli oraz jednokanałowy ABS z systemem “anti roll-over”. Elektroniczny zestaw wskaźników jest bardzo czytelny i oprócz podstawowych informacji o parametrach jazdy, pokazuje także dwa dzienne przebiegi i maksymalną prędkość – przydatne do analizy swoich motocyklowych wyjazdów.

Dane techniczne

  • Silnik
    • Jednocylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą, DOHC, wtrysk paliwa
  • Pojemność
    • 124,2 cm3
  • Waga z płynami
    • 134 kg
  • Średnica x skok tłoka
    • 58 x 47 mm
  • Smarowanie
    • Mokra miska olejowa
  • Skrzynia biegów
    • 6-cio biegowa
  • Sprzęgło
    • Mokre wielotarczowe
  • Rama
    • Podwójna rama stalowa
  • Zawieszenie
    • Przód: Upside-down o średnicy 41mm, 240 mm skoku
    • Tył: Wahacz ze stali o wysokiej wytrzymałości. Amortyzator hydrauliczny z progresywnym systemem mocowania. Skok 220 mm
  • Hamulce
    • Przód: Tarcza ze stali nierdzewnej o średnicy 300 mm z pływającym zaciskiem
    • Tył: Tarcza ze stali nierdzewnej o średnicy 220 mm z pływającym zaciskiem
  • Opony
    • Przód: 100/80 ZR 17
    • Tył: 130/70 ZR 17
  • Rozstaw Osi
    • 1 410 mm
  • Długość
    • 2 055 mm
  • Szerokość
    • 820 mm
  • Wysokość siodła
    • 880 mm
  • Zbiornik paliwa
    • 7 l
  • Spalanie
    • 2,76 l /100km
  • Emisja CO2
    • 64 g/km