02-sx-50-green-energy-jpg

Aprilia SX 50

SX50 to motorower stworzony dla młodych kierowców, pragnących pełnej kontroli i maksymalnej frajdy z jazdy zarówno na asfalcie, jak i w lekkim terenie. Konstrukcja w typie supermoto jest w tym przypadku idealna. Zawieszenie o dużym skoku i wyprostowaną pozycję kierowcy połączono ze szprychowymi kołami w rozmiarze 17”, wyposażonymi w szosowe opony, zapewniającymi znakomitą przyczepność w szerokim spektrum warunków na drodze i poza nią.

Gdzie Kupić?
Aprilia SX 50

 

Aprilia SX50 – idealny początek!

Świat supermoto to ogień pogodzony z wodą. Szaleństwa na krętych torach i trasach asfaltowych, zakręty pokonywane bokiem w uślizgu, a do tego odcinki szutrowe i lekki teren. Aprilia SX50 jest znakomitym wstępem do tego świata. Ten lekki motorower oferuje wszystko, czego potrzebuje młody adept supermoto – osiągi, wytrzymałość i perfekcyjne prowadzenie.

Od strony technicznej nie ma tu żadnych kompromisów, których spodziewalibyśmy się w klasie dla początkujących. Nowoczesny i dynamiczny silnik, sztywna stalowa rama, wzmocnione, off-roadowe zawieszenie o dużym skoku i skuteczne hamulce – Aprilia SX50 to doskonała platforma przygotowująca do szaleństw na większych motocyklach. Model ten doskonale sprawdza się również jako codzienny środek transportu na zatłoczonych ulicach, znakomicie radzący sobie z krawężnikami, dziurami w asfalcie i szutrowymi skrótami.

Aprilia SX50 zaprojektowana została głównie pod kątem funkcjonalności, nie zabrakło przy tym jednak miejsca na estetykę na najwyższym poziomie. Wygodna kierownica, płaska kanapa i optymalnie umieszczone podnóżki zapewniają wzorową ergonomię i możliwość zmiany pozycji kierowcy, niezbędne w czasie szaleństw na zakrętach i jazdy w terenie. Poza asfaltem przydatne będą również mocne odlewane koła. Aprilia SX50 oferowana jest w kolorach Red Acceleration i nowym Green Energy, z dedykowaną grafiką. Motorower dostępny jest również w wersji z kanapą obniżoną do 815 mm, bardziej przyjazną dla niższych adeptów supermoto.

Silnik:

Genialna, chłodzona cieczą jednostka o pojemności 50 cm3 to szczytowe osiągnięcie w kategorii dwusuwów. Dzięki elektronicznie sterowanemu gaźnikowi z dedykowanym modułem, automatycznemu mikserowi mieszanki oraz dopracowanej mechanice, silnik ten zapewnia płynną i dynamiczną jazdę przy minimalnym zużyciu paliwa. Spełnia również wymogi surowej normy emisji spalin Euro 4.

Układ wydechowy wyposażony jest w polerowany stalowy tłumik, inspirowany maszynami wyścigowymi,który zapewnia również rasowy dźwięk. Zbiornik paliwa, dostosowany do minimalnego apetytu silnika, ma pojemność 7 litrów.

Podwozie:

Podstawowym zadaniem postawionym przed podwoziem Aprilii SX50 jest zapewnienie maksymalnej stabilności i bezpieczeństwa kierowcy. Zostało więc ono zaprojektowane z dużym marginesem wytrzymałości. Stalowa rama kołyskowa współpracuje z aluminiowym, wydłużonym wahaczem, z którym połączona jest za pomocą centralnego amortyzatora. Z przodu pracuje mocny odwrócony widelec o średnicy rur 37 mm. Zawieszenie dysponuje skokiem 170 mm z przodu i 200 mm z tyłu.

Nie mniej uwagi poświęcono hamulcom. Aprilia SX50 wyposażona jest w układ pochodzący wprost z maszyn wyścigowych, z tarczami typu “wave” o średnicach 260 mm z przodu i 220 mm z tyłu i pływającymi zaciskami.

Specjalistyczny motocykl, jakim niewątpliwie jest Aprilia SX50, potrzebuje komponentów najwyższej jakości. Maszyna toczy się na znakomicie wykonanych odlewanych kołach w kolorze czarnym. Ich rozmiary są typowe dla maszyn supermoto: 17 cali z przodu i z tyłu, do tego szerokie szosowe opony.

Systemy:

Przednia lampa zintegrowana jest z małą owiewką, osłaniającą elektroniczny zestaw wskaźników, który dzięki nowemu układowi linek sprzęgła i hamulca, jest czytelny i łatwo dostępny. Duży panel przekazuje solidną porcję informacji, wśród których znajdują się także wskaźniki naładowania akumulatora, dwa przebiegi dzienne czy maksymalna osiągnięta prędkość. Oddzielny moduł elektroniczny odpowiada za sterowanie pracą gaźnika.

Dane techniczne

  • Silnik
    • Jednocylindrowy, 2-suwowy, chłodzony cieczą
  • Pojemność
    • 50 cm3
  • Waga z płynami
    • 104 kg
  • Średnica x skok tłoka
    • 39.88 x 40 mm
  • System paliwowy
    • System paliwowy z elektronicznie sterowanym gaźnikiem DELL’ORTO PHVA 17,5
  • Smarowanie
    • Automatyczny dozownik
  • Skrzynia biegów
    • 6-cio biegowa
  • Sprzęgło
    • Mokre wielotarczowe
  • Rama
    • Podwójna rama stalowa
  • Zawieszenie
    • Przód: Widelec teleskopowy o średnicy 37mm, 170 mm skoku
    • Tył: Wahacz ze stali o wysokiej wytrzymałości. Mono-hydrauliczny amortyzator. Skok 200 mm
  • Hamulce
    • Przód: Tarcza ze stali nierdzewnej o średnicy 260 mm z pływającymi zaciskami
    • Tył: Tarcza ze stali nierdzewnej o średnicy 220 mm z pływającymi zaciskami
  • Opony
    • Przód 100/80 ZR 17
    • Tył 130/70 ZR 17
  • Rozstaw Osi
    • 1 365 mm
  • Długość
    • 2 020 mm
  • Szerokość
    • 830 mm
  • Wysokość siodła
    • 860 mm
  • Zbiornik paliwa
    • 7 l
  • Spalanie
    • 3,14 l /100km
  • Emisja CO2
    • 76 g/km