05 RSV4 Factory 28-10-19

RSV4 1100 Factory

Aprilia RSV4 Factory ma jeden cel- być najlepszym, absolutnie bezkompromisowym motocyklem w klasie superbike! Ma być właśnie tą maszyną, której pod względem efektywności i osiągów najbliżej do wyczynowych modelu wyścigowych ze stajni Aprilii.

RSV4 Factory to najlepiej wyposażony wariant tego modelu, dedykowany najbardziej wymagającym użytkownikom. Unikatowy motocykl z najwyższej półki, nie dający się pomylić z żadnym innym. Zwiększona pojemność i moc silnika, udoskonalone zawieszenie Ohlins oraz najnowocześniejsze systemy elektroniczne dostarczają niezapomnianych wrażeń! Model RSV4 Factory 2020 wyposażony jest teraz w jednostkę zarządzająca systemem zawieszenia Öhlins Smart EC 2.0, która posiada dostęp do wszystkich systemów elektronicznych motocykla, dzięki czemu rozpoznaje każdą fazę jazdy, a więc potrafi zaadaptować ustawienie hydrauliki widelca, amortyzatora oraz amortyzatora skrętu. Jest to możliwe dzięki rozwiniętemu algorytmowi stworzonemu we współpracy marek Öhlins i Aprilia.

Gdzie Kupić?
RSV4 1100 Factory

Aprilia RSV4 1100 Factory- jeszcze szybszy, mocniejszy i lżejszy, z silnikiem V4 o mocy 217 km!

Dzięki nowemu i wysoce zaawansowanemu zawieszeniu półaktywnemu na rok 2020, najszybszy najmocniejszy i najlżejszy model RSV4 w dziejach staje się jeszcze bardziej skuteczny na torze oraz daje jeszcze więcej przyjemności na drogach. Jednostka zarządzająca systemem zawieszenia Öhlins Smart EC 2.0 posiada dostęp do wszystkich systemów elektronicznych motocykla, dzięki czemu rozpoznaje każdą fazę jazdy, a więc potrafi zaadaptować ustawienie hydrauliki widelca, amortyzatora oraz amortyzatora skrętu. Jest to możliwe dzięki rozwiniętemu algorytmowi stworzonemu we współpracy marek Öhlins i Aprilia.

Aprilia RSV4 skonstruowana jest wokół silnika V4 65° o fenomenalnej mocy maksymalnej 217 KM, niespotykanej wcześniej w seryjnych motocyklach sportowych, a także wokół w pełni regulowanego podwozia będącego dziedzictwem dynastii, która zdobyła 18 tytułów i zwyciężyła w 143 wyścigach Grand Prix w klasie 250 GP. Taki zestaw podkreślony jest najnowszym pakietem systemów elektronicznych zarządzających silnikiem oraz osiągami motocykla. RSV4 to esencja marki Aprilia, pierwszego producenta stosującego przepustnicę Ride-By-Wire w standardzie, a przede wszystkim pierwszego producenta, który opatentował dynamiczną platformę APRC. Przy projektowaniu RSV4 nie zabrakło uwagi poświęconej aerodynamice, o czym świadczy obecność karbonowych spojlerów pochodzących prosto z motocykla prototypowego RS-GP zespołu Aprilia Racing.

Design

Aprilia Style Center ciężko pracowało na to, aby RSV4 1100 Factory była wyjątkowa i rozpoznawalna nie tylko dzięki swojej dynamicznej sylwetce, ale też dzięki dbałości o detale i znakomicie dobranym wzorom malowania. Kombinacje kolorów mają na celu podkreślenie ekskluzywnego charakteru użytych materiałów.

W tej wersji motocykla zamontowano skrzydełka aerodynamiczne, przedni błotnik, panele boczne i osłonę wydechu wykonane z karbonu oraz tytanowy wydech Akrapovic, utrzymany w tym samym kolorze, co kute felgi aluminiowe. Owiewki mają atrakcyjne matowe wykończenie w kolorze czarnym, które uwydatnia całe piękno przypominającej nowoczesną rzeźbę ramy i aluminiowego wahacza.

Biorąc pod uwagę niesamowitą wydajność osiąganą przez RSV4 1100 Factory, Aprilia wprowadza po raz pierwszy w fabrycznym superbike’u aerodynamiczne skrzydełka na przedniej części owiewki. Są one efektem osiągnięć ekipy Aprilia Racing, która testowała je na prototypowym RS-GP, startującym w wyścigach MotoGP. Ich szczególny kształt zaprojektowany został w tunelu aerodynamicznym. Wykorzystują one siłę docisku, tworzoną przez precyzyjnie ukierunkowaną strugę powietrza. Rozwiązanie to zwiększa stabilność motocykla przy dużych prędkościach, zmniejsza tendencję do unoszenia przedniego koła oraz stabilizuje maszynę w czasie ostrego hamowania.

Silnik

Wraz z modelem RSV4 Factory Aprilia oddaje w ręce kierowców najwyższe osiągi, charakter i niepodrabialny dźwięk najnowszego silnika w wersji V4. Żadna inna jednostka nie może pochwalić się tak udaną, dziesięcioletnią historią. Widlasta czwórka z Noale  jest w stanie zaspokoić potrzeby nawet najbardziej zaawansowanych zawodników, jest również znakomitą bazą do budowy czysto wyczynowego motocykla.
Po osiągnięciu w 2017 roku przełomowej wartości 201 KM mocy, Aprilia idzie o krok dalej. Podniesienie pojemności skokowej do 1079 cm3 nastąpiło na skutek życzeń i sugestii specjalistów z branży oraz klientów użytkujących bazującego na RSV4, pozbawionego owiewek streetfightera Tuono V4, w którym zabieg ten przeprowadzono już w 2015 roku. Nową pojemność skokową silnika RSV4 1100 uzyskano dzięki zwiększonej średnicy tłoków z 78 do 81 mm, przy zachowaniu skoku wynoszącego 52,3 mm. Stopień kompresji, wynoszący 13,6:1 również został niezmieniony.

Aby poprawić wydajność systemu smarowania z mokrą misą olejową, zastosowano nową pompę oleju o większej przepustowości. Temperaturę tłoków udało się zmniejszyć dzięki podwójnemu strumieniowi oleju. Układ rozrządu RSV4 1100 charakteryzuje się zoptymalizowanym czasem dla zaworów dolotowych.

Elektroniczny układ wtryskowy został przeprojektowany pod kątem łatwiejszego przepływu paliwa. Moduł sterujący Magneti Marelli 7SM ECU ma nową mapę z ogranicznikiem obrotów ustawionym na 13600 obr./min. Silnik generuje maksymalną moc do 217 KM przy 13 200 obr./min., ustawiając górną granicę w swojej kategorii. Zmiany są korzystne również pod kątem momentu obrotowego, który wzrósł o ponad 10% w całym zakresie obrotów w porównaniu z poprzednią jednostką o pojemności 1000 cm3. Osiąga on teraz maksymalną wartość 122 Nm przy 11 ooo obr./min. Jest to bardzo ważny czynnik, który sprawia, że Aprilia RSV4 1100 Factory jest nie tylko bardziej efektywna w przyspieszaniu z niskich prędkości na torze, ale także bardziej ekscytująca w jeździe na drodze.

Zoptymalizowano także układ wydechowy, stosując poprawiony układ kolektorów oraz tytanowy tłumik Akrapovic z homologacją drogową, znacznie lżejszy niż poprzednika. Nowa Aprilia RSV4 1100 Factory korzysta również z dokładniejszej kalibracji, dostosowanej do ulepszonej wydajności pakietu elektronicznego sterowania APRC.

Podwozie

Dzięki bogatym doświadczeniom zdobytym w najwyższych klasach wyścigowych Aprilia znana jest jako jeden z najlepszych producentów podwozi na świecie. Znakiem firmowym maszyn z rodziny RSV4, także poprzednich generacji, jest niespotykanie szeroka paleta możliwych ustawień, dostępna już w wyposażeniu standardowym. Aprilia jest jedynym superbikiem na rynku, w którym kierowca ma możliwość zmiany pozycji silnika w ramie, kąta główki ramy, punktu mocowania wahacza oraz wysokości tylnej części maszyny. Do tego dochodzi oczywiście w pełni regulowane zawieszenie- wszystko jak w profesjonalnych motocyklach wyścigowych.

Dopracowana i sprawdzona struktura ramy Aprilia RSCV4 Factory pozostała niezmieniona. Składa się z kutych i odlewanych elementów aluminiowych, gwarantujących dużą sztywność, a przy tym odpowiednią elastyczność, wpływające na doskonałe prowadzenie motocykla. Ze względu na szerokie możliwości regulacji podwozia na nowo zaprojektowane rozłożenie masy.

Rozstaw osi zmniejszył się o 4 mm, a przód motocykla jest teraz bliżej kierowcy i przeniesiono na niego większe obciążenie. Uzyskano przez to większą stabilność bez poświęcania zwrotności maszyny. Jedną z pożądanych cech RSV4, której nie posiadają inne motocykle jest precyzyjne prowadzenie w fazie hamowania i wchodzenia w zakręt. Pomaga w tym skonfigurowany na nowo, w pełni regulowany widelec Öhlins NIX, którego skok zwiększono o 5 mm, do 125 mm. W układzie zawieszenia zastosowano jeszcze dwa znakomite komponenty firmy Öhlins- regulowany centralny amortyzator TTX oraz również regulowany amortyzator skrętu.

W celu uzyskania dalszego wzrostu stabilności, wprowadzono zmiany w konstrukcji wahacza. Jest on teraz sztywniejszy i bardziej odporny na skręcanie. Dzięki temu motocykl trzyma pewną linię przejazdu po zakrętach.
Układ hamulcowy, bliski perfekcji już w poprzedniej wersji Aprilia RSV4, również otrzymał kilka poprawek. Przednie zaciski Brembo Stylema, wyposażone w wysokowytrzymałe klocki hamulcowe, są lżejsze i bardziej efektywne od poprzednio stosowanych M50. Istnieje dodatkowo możliwość zastosowano karbonowych kanałów powietrznych (podobnych do tych używanych w RS-GP), które chłodzą zacisk i utrzymują jego najwyższą wydajność nawet w warunkach ekstremalnego obciążenia.
Dzięki zastosowaniu szeregu komponentów wykonanych z lekkich materiałów, takich jak tytanowy układ wydechowy czy nowy akumulator litowy Bosch, w pełni zatankowana Aprilia RSV4 1100 Factory waży tylko 199 kg.

Systemy

W nowoczesnym motocyklu dopieszczona mechanika to nie wszystko. Aprilia RSV4 1100 Factory jest również wyposażona w opatentowany zestaw elektronicznych systemów kontroli  jazdy APRC (Aprilia Performance Ride Control), precyzyjnie dostrojony do wymogów właśnie tego modelu. Układ oparty na module bezwładnościowy, precyzyjnie mierzącym położenie i dynamikę motocykla, a także całkiem nowym systemie Ride-by-Wire, w którym wyeliminowano część zbędnych elementów, zmniejszając jego masę aż o 0,5 kg.

System APRC (Aprilia Performance Ride Control) w standardzie oferuje:

  • nową generację systemu kontroli trakcji (ATC- Aprilia Traction Control), który pozwala na 8-mio stopniową regulację w trakcie jazdy, bez konieczności ujmowania gazu
  • nową, trzystopniową regulację kontroli unoszenia przedniego koła (AWC- Aprilia Wheelie Control)
  • trzystopniowe ustawienie kontroli startu (Aprilia Launch Control)- używane tylko w warunkach torowych
  • udoskonalnie systemu bezsprzęgłowej zmiany biegów, dostępny teraz zarówno z funkcją zmiany biegu na wyższy jak i niższy (AQS- Aprilia Quick Shift + downshift)
  • ulepszony system ograniczenia prędkości (APL- Aprili Pit Limiter)
  • nowy tempomat (ACC- Aprilia Criuse Control)
  • system ABS rozbudowany o zaawansowane funkcje kontroli jazdy podczas hamowania w zakręcie (Bosch Cornering ABS)
  • supernowoczesny wyświetlacz TFT

Dane techniczne

Aprilla dane techniczne szer 611px