08 Tuono Factory

Aprilia Tuono V4 1100 Factory

W 2015 roku Aprilia bez wątpienia podbiła rynek super nakedów, poprawiając Tuono V4. W 2017 roku Aprilia decyduje się poprawić ideał i podnieść poprzeczkę w klasie hyper naked na poziom nie osiągalny dla konkurencji.

Poprawiona kontrola trakcji, poprawione Wheelie i Launch Control, nowy quickshifter teraz w standardzie z downshifterem, dodatkowo Aprilia Pit Limiter i Cruise Control. Mało? Zupełnie nowe zegary z nowym opcjonalnym systemem V4-MP dzięki któremu podłączycie smartphone’a do motocykla, silnik wkręcający się 500 obrotów wyżej, spełniający normę EURO 4, zawieszenie razem z hamulcami i pompą przeniesione prosto z modelu RSV4. Aprilia Tuono 2017 to niesamowity motocykl dla osób które lubią wyjątkowe doświadczenia.

Gdzie Kupić?
Aprilia Tuono V4 1100 Factory

Superbike bez owiewek

Wydawało się że nie możemy oczekiwać więcej od motocykla klasy naked bike, Aprilia Tuono z 2016 roku miała jak się wydawało wszystko co jest potrzebne…byliśmy w błędzie.

W 2017 roku Aprilia poprawia najlepszy motocykl naked bike i czyni go jeszcze lepszym, co się zmieniło?

  • Całkowicie poprawiona elektronika (każdy system został udoskonalony)
  • Na układzie elektrycznym/elektronicznym zostało zaoszczędzone 590 gramów masy
  • Quickshifter zintegrowany z downshifterem
  • Nowy system Aprilia Pit Limiter
  • Nowy system Aprilia Cruise Control
  • Nowy ABS tym razem z funkcją „Cornering” oraz RLM (Rear Liftup Mitigation)
  • Nowe „zegary”
  • Nowy opcjonalny system V4-MP dzięki któremu możesz mieć telemetrię na wyświetlaczu motocykla jak i telefonu
  • Nowy układ wydechowy (norma EURO4)
  • Zakres obrotów podniesiony o 500 rpm
  • Układ hamulcowy przeniesiony z RSV4 z większymi tarczami hamulcowymi o średnicy 330 mm
  • Nowe zawieszenie Öhlins NIX zmniejsza nam masę o kolejne 400 gram (łącznie z amortyzatorem tylnym i skrętu)
  • Tylna opona 200/55 (w wersji standardowej 190/55)
  • Sportowy ogon przeniesiony prosto z RSV4

Dane techniczne

  • Silnik: 65 ° V-4, 4-suwowy,  chłodzony cieczą, dwa wałki rozrządu (DOHC), cztery zawory na cylinder
  • Pojemność skokowa: 1077 cc
  • Moc : 175 KM (129 kW) 11.000 rpm
  • Moment obrotowy: 121 Nm 9,000 rpm
  • Zapłon: Magneti Marelli cyfrowy system zapłonu elektronicznego zintegrowane w systemie sterowania silnikiem
  • Smarowanie: Mokra miska olejowa, układ smarowania z chłodnicy oleju i dwie pompy oleju (smarowanie i chłodzenie)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa skrzynia biegów typu kasetowego,  quickshifer i downshifter w ramach pakietu APRC.
  • Sprzęgło: wielotarczowe mokre
  • Przednie zawieszenie: Öhlins NIX. Pełna regulacja, napięcie wstępne, siła odbicia i tłumienia, skok: 120 mm, amortyzator skrętu Öhlins z regulacją.
  • Zawieszenie tylne: wahacz aluminiowy podwójnie usztywniony, amortyzator Öhlins Monoshock pełna regulacja, skok 130 mm
  • Hamulce: Przednie tarcze o średicy 330 mm, monobloki brembo M432 z przewodami w stalowym oplacie, system ABS z możliością wyłączenia.
  • Wysokość siodła: 835 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa: 18,5 litrów (w tym 4 litry rezerwy)